Tuesday 8 May 2012

Semalam itu kelmarin berlalu

By: Masrulhakim Bin Amin on Thursday, March 1, 2012 at 7:35pm ·

Semalam itu kelmarin berlalu
Ketika aku tidak mengerti lagi
Soal yang perlu aku laksanakan
Apa perlu aku uruskan atau tidak
Mungkin bersahaja tanpa memikirkan
Hanya lelah batuk di tangga

Semalam itu kelmarin berlalu
Ketika aku masih remaja
Tak perlu bagiKu memikirkannya
Mungkin kerna itu bukan lintasanKu
Untuk aku membina diri
Mencapai matlamat hala tuju hidupKu

Semalam itu kelmarin berlalu
Manis hempedu bersalut bisa
Ingat sentiasa beringat
Namun itulah qada dan qadar
Menanggung nasib di badan
Tersenyum aku siapa yang tahu

Semalam itu kelmarin berlalu
Gerak selangkah dengan bismillah
Berdoa berikhtiar dan berusaha
Hidup itulah hikayat kehidupan
Semalam itu kelmarin berlalu
Pementasan layar lakon sendiri


Penat

No comments:

Post a Comment