Monday 15 December 2014

Sebenarnya aku dah lama MATI

Senafas mataku terbuka
Jantungku masih berdegup
Yaa Hayyu Yaa Qayyum
SemuaNYA adalah keranaNYA
Hatta hati ini bertanya lagi
Aku melihat dan mencermin diri
Begitulah dari masa ke masa
Subhanallah Allah Hu Ahad
SyariatKu adalah Nyawa
TarekatKu bertanya Nyawa
HakikatKu meminta Nyawa
MarifatKu sudah tidak BerNyawa
Yaa Hayyu Yaa Qayyum
Aku masih alpa
Aku masih cuai
Aku kerap lupa
Namun nikmat IMANKU di sini
Beramal mencari ilmu
Bukan untuk aku miliki
Hanya untuk mencermin diri
Ramai bersangka dan waspada
Kerna aku memang berbeza
Salah diri Aku kah ?
Bukan kesempurnaan yang dicari
Hanyalah erti damai dan tenang
Pementasan dalam setiap kefahaman
Masing-masing punya keyakinan
Akhlak aku tidak mencermin diriku
Sebenarnya aku dah lama MATI
ALHAMDULILLAH

No comments:

Post a Comment